LASystems
PROMOTIES CATALOGUS NIEUWE PRODUCTEN
Informatie en Service

1 Algemeen
1a Waar kan ik mijn gegevens wijzigen ?
1b Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu ?
1c Ik kan niet inloggen / Ik kan geen producten aan mijn winkelwagen toevoegen
1d Hoe kan ik contact opnemen met Klantenservice ?
1e Waar staan jullie Algemene Voorwaarden ?
1f BTW vrij kopen

2 Betaling
2a Hoe kan ik mijn bestelling betalen ?
2b Creditcard betalingen
2c Wat zijn de BonusPoints die ik bij mijn bestelling krijg ?
2d Ik woon NIET in België, wat is jullie IBAN code ?

3 Levertijd
3a Wat is de levertijd van mijn bestelling ?
3b Wat moet ik doen als mijn bestelling niet binnen de opgegeven levertijd verzonden is ?
3c Hoe kan ik de status van mijn bestelling bekijken ?

4 Verzending
4a Wat zijn de verzendkosten ?
4b Artikel op voorraad ! Kan ik direct komen afhalen ?
4c Waar kan ik mijn bestelling afhalen ?
4d Bestellingen van niet-voorradige artikels

5 Overige
5a Privacybeleid
5b Ontvang aanbiedingen uit de nieuwsbrief per e-mail
5c Bedrijven, scholen, verenigingen en openbare instellingen in Belgie

1. Algemeen

1a. Waar kan ik mijn gegevens wijzigen ?

In uw persoonlijk configuratiescherm (na inloggen - Mijn Account) rechtsboven op de site kunt u altijd eventuele wijzigingen in uw gegevens zoals uw naam, e-mailadres, bezorg- en factuuradres aanbrengen.

1b. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Ga naar "inloggen" rechtsboven op de site. Daar klikt u op “U bent uw wachtwoord vergeten?”. Vul uw email adres in het desbetreffende vakje in. Er wordt dan direct een email naar uw email adres verzonden met uw wachtwoord.

1c. Ik kan niet inloggen / Ik kan geen producten aan mijn winkelwagen toevoegen

Waarschijnlijk accepteert uw browser (Internet Explorer) geen 'cookies' of is het beveiligingsniveau van uw browser te hoog ingesteld.

1d. Hoe kan ik contact opnemen met de Klantenservice ?

Via ons algemeen telefoonnummer +32 (0)2 4531312 kunt U contact opnemen met onze Klantenservice. U kan ook hier een formulier invullen.

1e. Waar staan jullie Algemene Voorwaarden ?

http://www.lasystems.be/conditions.php

1f. BTW vrij kopen.

Op al onze leveringen binnen Europa is BTW (21%) van toepassing tenzij de koper beschikt over een geldig Europees BTW nummer. Wanneer een BTW nummer is opgegeven ten tijde van bestelling gaan wij dit controleren met ons locaal kantoor van de BTW administratie. Indien geldig versturen wij uw order zonder BTW buiten België.

 

2. Betaling

2a. Hoe kan ik mijn bestelling betalen ?

U kunt bij LASYSTEMS op de volgende manieren online betalen:

  • Bank overschrijving
  • Mastercard/Visa

2b. Creditcard betalingen

Wij accepteren Mastercard en VISA.
Bij betaling per creditcard wordt u via onze - met SSL-beveiligde - verbinding naar het speciale betaalmenu van onze Payment Service Provider Ogone geleid. Bij het betalen per creditcard wordt er altijd gevraagd om de CVC2-code. Dit zijn de laatste 3 cijfers van het nummer dat achteraan uw creditcard staat. Deze code wordt gevraagd om er zeker van te zijn dat de creditcard waarmee u wilt betalen ook daadwerkelijk in uw bezit is.
Bovendien worden uw creditcard gegevens nergens opgeslagen - via het betaalmenu wordt er rechtstreeks met de creditcard maatschappijen gecommuniceerd en wordt het totaalbedrag van uw bestelling direct ten laste van uw creditcard gebracht. De creditcard gegevens komen nooit in bezit van LASYSTEMS.

In verband met fraude zijn wij genoodzaakt de volgende regels te hanteren:

- geen verzending naar postbus adressen

2c. Wat zijn de BonusPoints die ik bij mijn bestelling krijg ?

Bij LASYSTEMS spaart u bij elke bestelling automatisch Bonus Punten. Hoe meer Bonus Punten u heeft gespaard, hoe meer leuke geschenken je kan kiezen in onze Bonus Geschenken winkel.
In uw configuratiescherm (na inloggen) rechtsboven op de site kunt u 24 uur per dag uw actueel Bonus Punten saldo bekijken, ook vindt u hier een overzicht van uw transacties.

2d. Ik woon NIET in België, wat is jullie IBAN code ?

Het International Bank Account Number (IBAN) is een bankrekeningnummer om grensoverschrijdende betaaldiensten binnen Europa te standardiseren.
Het IBAN bevat voldoende informatie om zowel de bank als de rekening van de begunstigde te identificeren. Daardoor kan een grensoverschrijdende betaling naar een IBAN geautomatiseerd en foutloos worden doorgestuurd naar de bank van de begunstigde.

Onze BIC code: ARSPBE22
Onze Bank : ARGENTA NV, Belgium
Onze IBAN code: BE71 9799 8621 5169
Begunstigde: W.E.COM bvba-sprl

 

3. Levertijd

3a. Wat is de levertijd van mijn bestelling ?

De voorziene datum van levering is afhankelijk van verschillende factoren zoals : betalingswijze, verzendingswijze en voorraadsituatie.
De snelste manier is betaling via creditcard met verzendwijze Express (niet beschikbaar voor alle artikelen, let op het logo). Indien het artikel voorradig is op onze website en je plaatst uw bestelling voor 14h30 CET, dan leveren wij uw order uit de volgende werkdag tijdens kantooruren. Voor bestellingen geplaatst op deze manier tijdens het weekend of op feestdagen leveren wij uit de 2de werkdag op uw adres in de Benelux.
Vooralsnog zijn Express zendingen buiten de Benelux niet mogelijk.
Orders geplaatst met creditcard en verzending “standaard” of “afhaling” hebben een levertermijn tussen 3 en 6 werkdagen.
Orders geplaatst met betaling via bank overschrijving en verzending “standaard” of “afhaling” hebben een levertermijn tussen 7 en 12 werkdagen.

Orders uit andere EU landen leveren wij via standaard koerier dienst GLS.
Elke niet-express zending is voorzien van een uniek tracking nummer zodat je op eenvoudige wijze uw pakjes kan volgen.

3b. Wat moet ik doen als mijn bestelling niet binnen de opgegeven levertijd verzonden is ?

De levertijd zal bij 99% van de bestellingen gehaald worden maar geldt als indicatie en niet als zogeheten 'verplichte termijn'. Mocht een pakje niet op tijd kunnen worden geleverd dan ontvangt u hierover altijd een email. In uw configuratiescherm (na inloggen) rechtsboven op de site, kunt u 24 uur per dag de actuele status van uw bestelling bekijken.
Bij overschrijding van de levertijd doen wij altijd navraag bij de fabrikant en informeren u direct per e-mail indien er belangrijke vertragingen optreden.

3c. Hoe kan ik de status van mijn bestelling bekijken ?

U kunt de status van uw bestelling op elk moment controleren door via uw persoonlijke configuratiescherm op de website op "uw bestellingen" te klikken.
Klik vervolgens op de knop "meer info".
In het onderstaande overzicht ziet u de verschillende statussen en hun betekenis:

In behandeling
Uw bestelling is in behandeling en de artikels worden indien op voorraad zo spoedig mogelijk verzonden.

In bestelling
Dit artikel is niet op voorraad en is in bestelling bij onze leveranciers. Wij verwachten het product spoedig te ontvangen. Een exacte datum kunnen we helaas niet geven.

Voorradig
Als uw bestelling uit 2 of meer producten bestaat en de status van een product 'voorradig' is en een ander product 'in bestelling' wachten wij  om uw bestelling compleet te maken.

Verzonden
De bestelling is verzonden en zal binnenkort door GLS bij u bezorgd worden.

 

4. Verzending

4a. Wat zijn de verzendkosten ?

Alle orders worden pas verzonden na ontvangst van de volledige betaling op onze rekening. Op dit ogenblik doen wij geen verzendingen buiten Europa. Alle prijzen van verzending zijn gebaseerd op "standaard verzending". Lasystems gebruikt in hoofdzaak de diensten van courier bedrijf GLS. Indien een snellere levering is gewenst kan er voor de optie, mits extra betaling, GLS EXPRESS volgende werkdag worden gekozen. Enkel artikelen aangeduid met het icoon "express" kunnen van deze optie gebruik maken. Al onze leveringen gebeuren uitsluitend tijdens kantoor uren (8h00 tot 18h00).

Euro zone 1
(€ 5.95) *
Belgium
Euro zone 2
(€ 9.95) *
Netherlands, Luxembourg
Euro zone 3
(€ 21.25) *
France, Italy, United Kingdom, Denmark, Austria, Germany
Euro zone 4
(€ 27.93) *
Ireland, Finland, Portugal, Spain, Sweden
Euro zone 5
(€ 29.66) *
Poland, Czech Republic, Hungary, Slovakia (Slovak Republic), Slovenia, Romania
Euro zone 6
(€ 49.42) *
Estonia, Latvia, Lithuania, Bulgaria

 * BTW inbegrepen

4b. Artikel op voorraad ! Kan ik direct komen afhalen ?

Op dit ogenblik verkopen wij bijna 80000 producten waarvan de voorraad zich bevindt op verschillende magazijn locaties. Het onmiddellijk ophalen van goederen is NOOIT mogelijk aangezien wij eerst transport moeten regelen om de producten uit uw bestelling naar ons afhaalpunt te brengen indien U hebt gekozen voor de optie "afhaling te Asse".

4c. Waar kan ik mijn bestelling afhalen ?

Na ontvangst van bevestiging dat uw order klaar staat voor afhaling kan je terecht in onze shop op volgend adres: LASYSTEMS, Brusselsesteenweg 208, 1730 Asse, België.
Openingsuren voor afhaling: Dinsdag 10h00 tot 19h00, Donderdag 10h00 tot 15h00, Vrijdag en Zaterdag 10h00 tot 16h00.

4d. Bestellingen van niet-voorradige artikels

Verzending gebeurt in totale levering en enkel nadat alle artikels van een order op voorraad zijn. Gelieve meerdere orders te plaatsen indien gewenst is dat voorradige artikels direct worden uitgeleverd. Groepeer de "voorradige artikels" in 1 bestelling en de "niet-voorradige artikels" in een volgende bestelling. Op deze manier hoeft U niet te wachten op artikels die niet direct leverbaar zijn of die enkel op speciale bestelling mogelijk zijn.

 

5. Overige

5a. Privacybeleid

LASystems is verantwoordelijk voor de behandeling van de persoonlijke gegevens van haar klanten en verbindt er zich toe om de wet van 8 december 1992 met betrekking tot de bescherming van het privé leven en tot de behandeling van de persoonlijke gegevens, en alle voorschriften met betrekking tot deze materie te respecteren.

De volgende categoriën van persoonlijke gegevens mogen door LASystems worden behandeld: contact gegevens (naam, voornaam, fysisch adres, email, mobiel nummer in geval van bestelling), leeftijd, alle gegevens over bestellingen en retours, en IP adres.

De bankgegevens in verband met de betaling van de bestellingen worden uitsluitend gecollecteerd en behandeld door onze dienstverlener OGONE NV (de behandeling van deze persoonlijke gegevens wordt uitgevoerd conform de privacy policy van Ogone, die beschikbaar is op zijn website). LASystems heeft zelf geen toegang tot uw bankrekening nummer of creditkaart nummer (deze gegevens kunnen wel door LASystems behandeld worden in het geval van een terugbetaling).

De persoonlijke gegevens zullen door LASystems kunnen worden behandeld voor de volgende doeleinden: beheer van de Accounts van de klanten, beheer van de Bestellingen van de Klanten, beheer van de eventuële retours en verbonden terugbetalingen, het verzenden van publicitaire emails die betrekking hebben op de lopende en toekomstige verkopen, statistische analyses over het gebruik van de LASystems website door de klanten, om de navigatie en de gebruikerservaring te verbeteren.

Overeenkomstig de wet van 8 December 1992, heeft elke klant het recht om toegang te krijgen tot zijn/haar persoonlijke gegevens en om deze te wijzigen. Via de rubriek "Mijn Account" op de homepage heeft elke klant de mogelijkheid om zijn/haar persoonlijke gegevens te raadplegen, en desnoods aan te passen. Elke klant kan zich altijd verzetten tegen het gebruik van zijn/haar persoonlijke gegevens voor marketing doeleinden, gratis en zonder enige uitleg hiervoor te moeten geven, door op de link onderaan de uitnodigingsemails die hem worden toegestuurd te clicken, of via de rubriek "Mijn Account" op de homepage.

Alleen de werknemers van LASystems en van haar logistieke partners zullen de persoonlijke gegevens van de klanten gebruiken, met het enige doel om de bestelde producten en diensten te leveren en te factureren, om contact op te nemen met de klanten in geval van problemen, om op een persoonlijke manier te communiceren met de klanten, of om een gepersonaliseerde website aan te bieden, die rekening houdt met de interesses en voorkeuren van de klanten.

LASystems heeft wel het recht om alle algemene informatie met betrekking tot haar klanten te communiceren aan derden, voor zover deze algemene informatie geen persoonlijke gegevens bevat. Op dezelfde manier mag LASystems wel haar volledig bestand van klanten aan derden doorgeven of verkopen, op voorwaarde dat ze haar klanten hierover voorafgaandelijk informeert. In dit geval kan elke klant hiertegen bezwaar aantekenen via email.

5b. Ontvang aanbiedingen uit de nieuwsbrief per e-mail

Onze gratis nieuwsbrief is een e-mail met topproducten, spectaculaire aanbiedingen en speciale kortingen. Alleen via de nieuwsbrief kunt u profiteren van deze aanbiedingen en kortingen.
Meldt u hier aan voor de nieuwsbrief en ontvang regelmatig een e-mail met de nieuwste topproducten en spectaculaire aanbiedingen.

5c. Bedrijven, scholen, verenigingen en openbare instellingen in Belgie

Voor deze groep van klanten is het eventueel mogelijk onze facturen te betalen op 8 dagen factuurdatum volgens onze Algemene Voorwaarden en na aanvaarding van het financieel dossier door onze kredietmaatschappij.
Aanvragen voor aanpassing van uw specifieke online account kunnen enkel gebeuren via het invullen van ons contact formulier.

CONTACT ALGEMENE VOORWAARDEN NIEUWSBRIEF